martes, 18 de marzo de 2014

El posicionament de Getty Images a la fotografia

Les imatges, igual que la música i el vídeo, es troben en una situació complicada en relació als drets d'autor a la Web. En un intent per aconseguir un control més estret sobre el seu contingut, Getty Images ha habilitat l'accés gratuït a una bona part del seu gran catàleg, amb certes condicions. Les caigudes de Napster i Audiogalaxy, el tancament de Megaupload, les acusacions de pirateria de YouTube, demandes d'artistes contra persones que usen la seva música en vídeos casolans, l'escanejat de llibres… tot això és una fracció petita del conflicte. En el seu moment, Google no només va tenir problemes per la digitalització de llibres en el seu sistema Google Books, sinó per les imatges que apareixien en aquests llibres. Publicar una fotografia a la Web és lògic si la intenció és donar-se a conèixer, però a l'hora de comercialitzar-ho, la cosa canvia. Ara, Getty Images han decidit permetre l'accés a 35 milions de fotografies gratis. 
Els interessats no tenen la possibilitat de descarregar una còpia, sinó que poden integrar-les a les seves pàgines Web utilitzant codi d´embedding, que inclou un marc d'atribució. Un altre requeriment addicional és que les fotografies gratuïtes no poden ser usades amb finalitats comercials. Imagino que si vull a una d'aquestes imatges per a una campanya publicitària, o simplement vendre-la com un quadre o una estampa, necessito adquirir la llicència.

No hay comentarios:

Publicar un comentario